Przejdź do głównej zawartości

Zielone curry z kurczakiem

Ulubione danie całej mojej rodziny :) Proste i szybkie w przygotowaniu, a smak wręcz uzależniający. Postanowiłam dodać ten przepis jeszcze raz, ponieważ na początku zdjęcia były kiepskie, opis był słaby i ogólnie jakoś przepis zniknął pośród pozostałych.. A naprawdę warto go wypróbować! Zapraszam :)


Składniki (dla 4 osób):
2 łyżki oleju słonecznikowego
500g piersi z kurczaka, pokrojonej w kostkę
400ml mleczka kokosowego (wersja dietetyczna - mleczko kokosowe light)
125ml wywaru z warzyw lub kurczaka
1 średnia cebula, pokrojona w piórka
1 dymka, drobno posiekana
2 ząbki czosnku, pokrojone w plasterki
2 łyżki zielonego curry (pasta do kupienia w dziale „kuchnie świata”)
1 łyżeczka świeżego startego imbiru
1 zielona papryczka chilli
1 łyżeczka pasty z trawy cytrynowej (pasta do kupienia w dziale „kuchnie świata”)
½ łyżeczki cukru trzcinowego (wersja dietetyczna - bez cukru)
½ łyżeczki kolendry
2 łyżki sosu rybnego (wersja dietetyczna - sos sojowy jasny)
Sok z połowy limonki

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Na głębokiej patelni (najlepiej typu WOK) rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę, dymkę, czosnek, papryczkę (bez pestek!) i imbir -smażymy około minuty. Następnie dodajemy zielone curry, smażymy kolejne 2-3 minuty.

2. Wlewamy bulion, mleczko kokosowe, dodajemy paprykę, kolendrę i doprowadzamy do wrzenia.

3. Wrzucamy kurczaka, dodajemy pastę z trawy cytrynowej, cukier i gotujemy, co jakiś czas mieszając, aż mięso będzie miękkie.

4. Pod koniec gotowania dodajemy sos rybny i sok z limonki. Mieszamy, gotujemy jeszcze przez około 1 minutę. Gotowe!

Wskazówka: Zielone Curry najlepiej smakuje z ryżem jaśminowym, ale można też użyć makaronu sojowego lub ryżowego.



TUTAJ znajdziecie inny przepis na trochę bardziej skomplikowane zielone curry :) 
Ten przepis można znaleźć na stronie gotujwstylueko.pl

Komentarze

  1. uwielbiam curry, to jeden z moich ulubionych obiadów :-) zielone jak najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za udział w akcji "Kulinarna pamiątka z wakacji 2014".
    Pozdrawiam
    Śnieżka

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam zielone curry według pani przepisu. Tylko wyszło jakby takie zważone. Czy tak ma być? Pierwszy raz robiłam cokolwiek z mleczka kokosowego i nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. W smaku jest pyszne, ale może coś zrobiłam nie tak i dlatego wygląda jak zważone? A może takie właśnie ma by?
    Lilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też czasem robią się na powierzchni takie jakby kuleczki, a innym razem jest gładziutkie. Zauważyłam, że mleczka niektórych firm się ważą, ale kompletnie to nie wpływa na smak

      Usuń
  5. Mega przepis, nieziemski smak! Dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  6. przepyszny przepis. Wlasnie zrobilem,a kuciaka zamienilem na rybe! pycha! dziekuje za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze korzystam z tego przepisu, często zmieniam kolor pasty i warzywa ale baza zawsze ta sama i zawsze się udaje. Mój sześcioletni syn pokochał curry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) U mnie w domu też wszyscy pokochali curry :)

      Usuń
  8. Dymka czy szczypior? Cos tu chyba jest pomylone....

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę ponad 0,5 litra płynu i 2 łyżki pasty curry???? Ja na 2 litry dałem tyle i sam musiałem jeść. Wyszedł totalny harcore. Nie wiem czy w ogóle opłaca się gotować 0,5 litra zupy???

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłem wiele razy, na początku brakowało mi specyficznego aromatu jaki miało w Tajlandii.
    Okazało się, że są to liście limonki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, mam jedno pytanie.
    W przepisie napisała Pani, że na wok wrzucamy papryczkę chilli, a w dalszej części, że wrzucamy paprykę, natomiast w składnikach jest tylko chilli. Chciałbym się dowiedzieć o jaką paprykę chodzi i w jakiej ilości? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. a gdzie liście limonki,tajska bazylia,tajskie bakłażany
    i od kiedy w green curry dymka a szczególnie zielona część
    to jest chyba wariacja na temat green curry

    OdpowiedzUsuń
  13. Ile się naszukałam tego przepisu, bo gdzieś zagubiłam, dawno nie robiłam curry! Jest przepyszny. Pozdrowienia dla autorki bloga:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli wyrazisz swoją opinię :)

Popularne posty z tego bloga

Zupa Wonton

Kolejne dobrze wszystkim znane danie kuchni chińskiej - bulion z pierożkami wonton. Ponieważ zostało mi trochę bulionu drobiowego z przyrządzania zupy Tom Kha Gai , nie zastanawiałam się zbyt długo :) Pierwszy raz w życiu sama robiłam ciasto na pierożki. Zabawy było co nie miara, jednak po około dziesiątym krążku krążku ciasta załapałam o co chodzi ;) Przepis na farsz znalazłam na stronie Słodko-Kwaśny . Zapraszam do gotowania! P.S. Nie zraźcie się ilością ciasta. Nadmiar można spokojnie zamrozić na następny raz :) BULION Z PIEROŻKAMI WONTON Ciasto wonton (72 krążki*): 1 jajko 1/3 szklanki wody 2 szklanki mąki pszennej 1/2 łyżeczki soli Farsz (do 18 pierożków): odrobina oleju 200 g wieprzowiny mielonej 2 dymki ze szczypiorkiem, posiekane 1 ząbek czosnku, starty na tarce 1/2 łyżki świeżo startego imbiru 1 łyżka sosu sojowego Zupa: 1,5 l  azjatyckiego bulionu drobiowego 1 łyżeczka cukru trzcinowego 1 ząbek czosnku odrobina oleju 2 łyżki

Udka kurczaka duszone w mleku kokosowym

Pyszne i baaardzo aromatyczne danie z udek kurczaka duszonych w mleku kokosowym z dodatkiem trawy cytrynowej, liści kaffiru, soku z limonki i czerwonej pasty curry. Najlepiej smakuje podane z tajskim ryżem jaśminowym. Zapraszam do przygotowań! Składniki na 3 porcje: 1 łyżka tłuszczu (najlepiej masła klarowanego) 3 duże udka (bez podudzi) z kurczaka odrobina przyprawy do kurczaka 1 łyżeczka nasion kolendry, lekko zmiażdżonych 1/2 łyżki czerwonej pasty curry 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę 4 cm korzenia imbiru, utartego na tarce 400 ml mleczka kokosowego 1 płaska łyżka koncentratu pomidorowego 3 liście limonki kaffir 1 łodyga trawy cytrynowej, zmiażdżona nożem 1 płaska łyżeczka słodkiej papryki 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu 1 łyżeczka cukru trzcinowego 1 łyżka sosu rybnego sok z 1/2 limonki mały pęczek świeżej kolendry, z grubsza posiekany 3 listki bazylii, drobno siekane Do podania: tajski ryż jaśminowy CZAS PRZYGOTOWA